Od djecackog otkrica da se film ne sastoji „iz jednog komada“, Petar Krelja ne prestaje istrazivati tajne i zamke koje, osim tog rano demaskiranog privida kontinuiteta stvorenog montazom, krije njegova omiljena vizualna igracka. Od ranih tekstova objavljenih sredinom 1960-ih do danas, pita se na koji nas nacin medij, kojem se posvetio ‘izvana’ – kao strastveni gledatelj i kriticar, a ‘iznutra’ – kao redatelj, tjera da mu tako slijepo vjerujemo cak i onda kada neprikriveno izmišlja i obmanjuje. A istodobno i koliko u toj ‘lazi’ ima istine?
Taj nekoliko desetljeca dug istrazivacki put od ‘ontologije’ i mehanike’ do ‘poetike’ filma, od igrane fikcije i dokumentarne fakcije, i natrag, poplocan je milijunima komada (slika), tisucama naslova i imena, nizom autenticno filmskih fenomena (poput elipse, flashbacka, stop-fotografije), odnosno filmskih „metoda i postupaka“ koji su upravo u zarištu ove knjige. Kreljin esejisticki opus predstavljen je – baš „kao (dogadaji) na filmu“ – sa zamjetnim elipsama, s dubinskim flashbackovima i flashforwardima po memoriji svjetske i hrvatske kinematografije, ali i subjektivnim svjedocanstvima o vlastitom dokumentaristickom suocenju s ‘mehanikom’ filma i ‘poetikom’ zbilje.
- ISBN: 978-953-7033-29-3
- UDK: 791.4
- Biblioteka: Edicija Rakurs
- Izdavac: Hrvatski filmski savez
- Godina: 2009.
- Uvez: meki
- Jezik: hrvatski
- Broj stranica: 383
- Format: 22,00 cm
Cijena: 135,00 kn