Magla i noc (Ahmet Umit)

Ümitov roman „Magla i noc“, objavljen 1996.

godine, knjizevna kritika ubraja medu najzrelija i

najupecatljivija djela ovog cijenjenog i nagradivanog

turskog romanopisca.

Psihološko-politicki triler Magla i noc prica je o razocaranom obavještajcu Sedatu i njegovoj potrazi za nestalom mladom ljubavnicom Mine koja je narušila njegov ustaljeni zivot kao oca obitelji. Introvertiranog i tajnovitog, u skladu s osobinama koje zahtijeva njegova profesija, i beznadnog kad je rijec o izrazavanju osjecaja, Sedata izjeda krivnja nakon što ne uspijeva riješit islucaj ubojstva svoga šefa, ujedno bliskog prijatelja Jildirima.Njegovo je povjerenje u obavještajnu sluzbu uzdrmano nakon što svjedoci makinacijama unutar obavještajne sluzbe i u odnosima izmedu obavještajne sluzbe i drzave. U meduvremenu, dok pokušava pronaci svoju mladu ljubavnicu koja je nestala nakon upuštanja u vezu s mladim ljevicarem Fahrijem, neustrucava se koristiti najprljavijim metodama svoje struke.

Ahmet Ümit, roden 1960. u Istanbulu, sudjelovao je kao mlad covjek u ilegalnom pokretu za demokraciju 1980-ih godina, kad je Turska bila pod vlašcu vojne diktature. Jedan od najuglednijih i najomiljenijih suvremenih turskih autora posebno je poznat po majstorski docaranoj atmosferi njegovih psiholoških trilera u kojima na temeljima specificnog politickog i povijesnog okruzenja te poniruci u psihu svojih kompleksnih i višeslojnih likova gradi svoje fascinantne price o ubojstvima i politickim intrigama. Za svoje romane i zbirke prica (Magla i noc, Miris snijega, Patasana, Lutka na koncu, Rapsodija o Beyogluu, Pleme, Memento za Istanbul, Ubojstvo sultana i druge) više je puta osvajao knjizevne nagrade, izgradivši ugled pisca kojeg podjednako cijene i knjizevni kriticari i publika.

• ISBN: 978-953-303-638-0
  • UDK: 821.512.161-31=163.42
  • Biblioteka: Graham Greene